Glas produceerde drie modellen op het Goggomobil-platform: de T (sedan), de TS (coupé) en de TL (bestelwagen).
T (sedan)
De Goggomobil T250 werd door Glas geïntroduceerd tijdens de internationale fiets- en motortentoonstelling IFMA van 1954. De T250 was een conventioneel uitziende tweedeurs sedan met achterin gemonteerde 245 cc luchtgekoelde tweecilinder tweetaktmotor. De wielophanging was rondom onafhankelijk met spiraalveren en pendelassen.
In 1957 werden enkele wijzigingen aangebracht aan de T250. Twee ruitenwissers werden gemonteerd in plaats van de eerdere enkele wisser en de schuiframen in de deuren werden vervangen door ramen met een draaimechanisme. Het serienummer was 01-37400. Op dat moment moment kwamen ook de T300 en T400 beschikbaar, deze hadden grotere motoren van respectievelijk 300 en 400 cc.
De laatste wijziging aan de sedan vond plaats in 1963 vanaf serienummer 01-211482 toen de zogenaamde zelfmoorddeuren werden vervangen door conventionele, aan de voorzijde scharnierende deuren. Toen de productie eindigde op 30 juni 1969 waren 214.313 sedans gebouwd.
TS (coupé)
De Goggomobil TS 2+2 coupé werd geïntroduceerd op de IFMA-tentoonstelling van 1957 naast de verbeterde sedan. Hij was beschikbaar als TS250, TS300 en TS400, het getal geeft de cilinderinhoud in kubieke centimeters weer.
De enige belangrijke wijziging aan het ontwerp van de TS was de overgang van zelfmoorddeuren naar conventioneel scharnierende deuren vanaf serienummer 02-211271 in 1963. De coupé was altijd tien tot twintig procent duurder dan de sedan. De totale TS-productie bedroeg 66.511 exemplaren.
TL (bestelwagen)
De Goggomobil Transporter of TL werd geïntroduceerd op de IFMA-tentoonstelling van 1956. De Transporter werd grotendeels gebouwd op verzoek van de Deutsche Bundespost die tussen oktober 1957 en november 1965 meer dan 2.000 TL’s bestelde.
De Transporter had schuifdeuren en was beschikbaar als gesloten bestelwagen met dubbele achterdeuren of als een pick-up met een achterklep in de open laadbak. De pick-ups werden vaak gebruikt door gemeentelijke diensten zoals sneeuwploegen of straatvegers. Er werden 3.667 bestelwagens en pick-ups geproduceerd.
Deze tekst is afkomstig van wikipedia.
Heb je zelf een stuk over deze dwergauto? Stuur het in!